KURIR
KURIR - Najtiražnije dnevne novine na Balkanu... .KURIR - Najtiražnije dnevne novine na Balkanu...  

 

 . home

 . arhiva

 . download

 . redakcija

 . kontakt

 . pišite nam

 . marketing

 


14. jul 2005.

INTERVJU: Predrag Bubalo
ministar privrede

SVE JE ČISTO!

Do dana današnjeg nisam video ugovor po kojem su Austrijanci kupili deo Mobtela od Bogoljuba Karića

BEOGRAD - Ministar za privredu i privatizaciju Predrag Bubalo tvrdi za Kurir da je preko medija saznao da postoji mogućnost da iza privatizacije Preduzeća za puteve u Valjevu stoji nekadašnji vođa "surčinskog klana" Ljubiša Buha Čume. Podsetimo, PZP Valjevo kupio je za 37 miliona dinara na tenderu Dušan Vasović, advokat vođe "surčinskog mafijaškog klana". Bubalo insistira na tome da je u kupovini ove firme, što se tiče njegovog ministarstva i Agencije za privatizaciju, "sve čisto".

- Posle svake aukcije, podaci o kupovini preduzeća prosleđuju se Komisiji za ispitivanje pranja novca, koja bi trebalo da ispita poreklo novca kojim je kupljena firma. Tako je bilo i posle ove prodaje i ne verujem da ćemo u ovom slučaju pronaći bilo šta nelegalno. Osoba koja je učestvovala u privatizaciji PZP-a Valjevo i kupila tu firmu imala je sva prava da to uradi. Ipak, ne bih bio srećan da osoba o kojoj se priča stoji iza kupovine PZP-a Valjevo.

Da li je bilo slučajeva privatizacije "mafijaškim novcem"?
- Koliko znam, nije bilo. Bilo je nekoliko slučajeva za koje smo pre tendera ili aukcije dobili podatke od nadležnih organa da novac dolazi iz nekih nelegalnih okvira.

Kako napreduje proces privatizacije?
- Proces privatizacije ide po planu, pa čak i iznad očekivanja. Na dobrom smo putu da 2006. i 2007. u najvećem delu okončamo proces privatizacije. Što se tiče javnih preduzeća, to će biti duži proces.

Koji auto vozite?
- Vozim "opel vektru". Već godinama vozim "opel"...

Da li ste ikad vozili "jugića"?
- Imao sam ga kao drugi auto, za suprugu. Ali pre toga sam godinama vozio "stojadina". Do sada sam promenio tri "stojadina" i tri "opela". Uvek sam menjao kola dok imaju dobru vrednost, tako da sam uz malu doplatu dobijao novija.

Pitamo vas zbog privatizacije "Zastave"...
- Nažalost, ne mogu da obradujem našu javnost sa privatizacijom "Zastave". Dvadeset šest delova ovog preduzeća izdvojeno je u posebne firme i jedno po jedno ulazi u proces privatizacije. Što se tiče "Zastava automobila", u ovom momentu nema priče o privatizaciji, ali ima proizvodne kooperacije. Sam dolazak stranog partnera za kooperaciju daje realnu šansu i pretpostavku za uspešnu privatizaciju. Razrešili smo dug prema "Fijatu" i rešavamo interne dugove. Ovim je "Zastava" postala dosta interesantna za kooperaciju i u kasnijoj fazi za privatizaciju.

Koliko je realno da "fijat punto" uskoro siđe sa proizvodne trake u Kragujevcu?
- Veoma realno, ali imam jedno pravilo - da ćutim dok traju pregovori. Ima tu niz mogućih implikacija i za drugu stranu, koja može da ima poteškoća. Mogu samo da kažem da sam u određenoj meri optimista.

Privreda ne trpi zbog Haga

Koliko srpska privreda trpi zbog političkog pritiska za izručenje Ratka Mladića i Radovana Karadžića?
- Mi smo dramatično popravili poziciju naše zemlje sa dosadašnjom saradnjom sa Haškim tribunalom. Oslobođen je naš pristup svetskim tržištima za našu robu. Pitanje je kako ćemo mi to iskoristiti, sad kad imamo ravnopravne uslove sa drugima. I pozitivna Studija o izvodljivosti upravo je rezultat kvalitetnije saradnje sa Hagom. Naravno, ta priča nije završena, ona nas opterećuje u političkom, ali sve manje u ekonomskom smislu.

DSS je izgubio odlaskom Drakulića

Da li je DSS izgubio ili dobio odlaskom Zorana Drakulića?
- Svakim odlaskom kvalitetnih ljudi jedna stranka gubi. Ali, sa druge strane, ne bi valjalo ni da se stvaraju nesporazumi unutar stranke, jer je to pogubno. Svaka stranka ima demokratski centralizam i razlike mogu da postoje do određenog nivoa. Nakon toga moraju da prestanu. Meni je žao što je otišao, jer ga znam iz nekih drugih vremena. Sa strane ljudskih i stručnih kvaliteta, meni je žao, ali unutarstranačka disciplina mora da postoji.

A šta se dešava sa "Mobtelom"?
- Upravo je u toku proces međunarodne arbitraže. Teško je reći kakva će biti presuda. Dokumentacija kojom raspolaže PTT, odnosno državni poverilac i vlasnik kapitala ukazuje na to da je država većinski vlasnik. Dosta je realna priča da je to minimalno 58 odsto vlasništva u "Mobtelu". Da li će država da bude većinski vlasnik ili ne, ima dosta naknadnih implikacija. Mnogo je atraktivnije da prodajete većinski paket, nego kad se kao većinski vlasnik pojavite na tržištu sa 49 odsto. Ako je došlo do kupoprodajne transakcije između Austrijanaca i "Braće Karić" za BK biznis, onda nije nemoguće da se sa Austrijancima dogovorimo oko najboljeg rešenja.

Kako to mislite "ako"?
- Ja još nisam video taj ugovor! A minimum koji očekujem jeste da vidimo da li je "BK trejd" prodat!

Hoćete li Vlada uspeti da zaustavi rast inflacije?
- Tačno je da će inflacija biti iznad nivoa projektovane. Neki eksperti smatraju da bi bilo veoma opasno da je zaustavimo, jer bi to odseklo razvoj i prekinulo investicije. Ako bismo uspeli da je održimo na nivou prošlogodišnje, to bi bio zadovoljavajući rezultat. U nekoliko narednih godina trebalo bi da spustimo inflaciju na nekih pet posto, i mislim da nismo daleko od toga.

Znači, nije zabrinjavajuće?
- Zabrinjavajuće je sve što nije u predviđenim okvirima. Ali nije u toj meri da bismo bili zabrinuti. Po meni je zabrinjavajuće što nemamo porast industrijske proizvodnje, iako sam optimista u vezi s drugom polovinom godine.

Ovih dana aktuelna je priča oko restrukturiranja penzionog sistema. Da li biste građanima preporučili privatne penzione fondove?
- Svakako. To je budućnost koja dolazi. Nema više socijalizma. Primera radi, polovina penzija u Velikoj Britaniji ide preko obaveznih državnih fondova, dok se druga polovina penzionera pobrinula za sebe. Mladi ljudi bi trebalo da misle o tome na vreme. I ja razmišljam da započnem tako nešto.

Đ. ODAVIĆ




Vesti
 
Planeta
 
SiCG
 
Stars
 
Crna Hronika
 
Sport
 
Beograd
 



 Copyright © 2003-2009 KURIR